Читання, скорочитання, риторика.
Читання, скорочитання, риторика.
УРОК
Елементи практичної риторики
Вступ.
Мета Дати учням поняття про риторику, її види, історію розвитку;
розвивати навички мовлення; виховувати бажання опанувати ораторське
мистецтво. Обладнання Книга Іржі Томана “Мистецтво говорити”,
роздавальний дидактичний матеріал, тлумачний словник.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності
Кожна людина хоче правильно і красиво говорити, легко встановлювати
зв’язки зі своїми близькими, з іншими людьми довкола себе, знаходити
друзів, діставати задоволення від життя. Цьому сприяє вивчення
практичної риторики.
Запишемо епіграф уроку і план, за яким працюватимемо.
Істинне красномовство – це уміння сказати
все, що треба, і не більше, ніж треба.
Ф. Ларошфуко
ПЛАН
1. Поняття про риторику
2. Форми красномовства
3. Дещо з історії розвитку риторики
4. Головне в ораторському мистецтві:
а)… володіння словом;
б)… власний стиль;
в) … уміння захопити слухача.
5. Риторика – наука чи мистецтво?
(Підпункти 4 пункту плану учні запишуть після опрацювання листа відомого
англійського письменника Ф.Честерфілда до сина.
Відповідь на 5 пункт плану учні дадуть в підсумковій бесіді).
III. Вивчення нового матеріалу
Лекція з елементами бесіди.
1. Що таке “риторика”?
Риторика в перекладі з грецької – мистецтво виголошення промов; це
теорія ораторського мистецтва, наука про вміння говорити гарно.
Красномовство (за словником) – ораторський талант, здатність, уміння
говорити красиво, переконливо
Ораторське мистецтво – це мистецтво побудови публічного виголошення
промови з метою здійснення бажаного впливу на аудиторію.
Суть риторики – взаємини аудиторії та оратора.
Оратор – це той, хто виголошує промови, володіє даром виступати перед
аудиторією.
2.Більшість сучасних дослідників виділяють такі форми красномовства:
соціально-політичне (на зборах, мітингах, на радіо, телебаченні, тощо);
парламентське (на сесіях Верховної Ради);
академічне (доповідь, реферат, огляд, дискусія, лекція, бесіда, тощо);
соціально-побутове (ювілейні, похвальні, надмогильні промови, тости,
анекдоти
тощо); судове (звинувачувальні, захисні, самозахисні промови);
агітаційно-пропагандистське (лекції); дипломатичне;
військове (промова-наказ, настанова, заклик) рекламне;
церковно-богословське.
3. Дещо з історії розвитку риторики (вставки 1,2,3,4,5). Учні читають чи
розказують знайдений матеріал про Сократа, Платона, Демосфена,
Цицерона).
4. Головне в ораторському мистецтві.
(Уважно прослухати лист Ф.Честерфілда до сина, назвати головні вимоги до
оратора і записати їх).
а) володіння словом, фразою;
б) стиль оратора;
в) уміння захопити слухача.
5. Зачитування правил риторики.
6. Читання учнями взірців красномовства Феофана Прокоповича “Про похвалу
красномовства і передусім про його переваги”;
Пантелеймона Куліша “Слово над гробом Шевченка”.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Оцінка:
Average Rating
Detailed Rating
Stars 5 |
|
0 |
Stars 4 |
|
0 |
Stars 3 |
|
0 |
Stars 2 |
|
0 |
Stars 1 |
|
0 |
There are no reviews yet.