Навчання – складний процес, його ефективність забезпечується попереднім прогнозуванням педагогічної діяльності. Проектування особистісно-орієнтованої системи навчання передбачає:
– Визнання учня основним суб’єктом процесу навчання;
– Визначення мети проектування – розвиток індивідуальних здібностей кожного учня;
– Визначення засобів, що забезпечують реалізацію мети, що поставлена, шляхом виявлення та структурування індивідуального досвіду учня, його цілеспрямованого розвитку в процесі навчання.
Для того щоб реалізувати модель дошкільного виховання , підготовки дітей до навчально-пізнавальної діяльності у спеціалізованій профільній школі необхідно:
а) створити умови для найбільш повного розкриття особистісних
якостей та здібностей кожної дитини, цілеспрямовано і систематично використовувати науково обгрунтовані методики процесу їх розвитку;
б) додержуватися принципового положення для особистісно-орієнтованого навчання, порівнювати стан розвитку з її ж попереднім станом, тобто визначати динаміку розвитку дитини в порівнянні з самим собою, а не з іншими.
Головними факторами особистісно-орієнтованої підготовки дошкільників до навчально-пізнавальної діяльності в загальноосвітніх школах з профільним навчанням є: